onsdag den 9. marts 2011

Mine kager pt 2

Darling-kage



Denne smukke kage lavede jeg til min 20 års fødselsdag.. Jeg fik hele familien på besøg og jeg lavede denne kage, cupcakes og kyskager, for mine gæster skulle jo ikke mangle noget.. Jeg er helt forelsket i denne kage, som er rigtig piget og det er lige noget for mig.. Den er faktisk rigtig let at lave, hvis man laver bundene i forvejen :)

Darling-kage:

Du skal bruge: 2 sukkerbrødsbunde og en marengsbund 
Fyld: 1 potion chokolade mousse, 5 dl piskefløde, 1tk sukker og  blåbær (friske eller frosne)
Pynt: 250 mørk chokolade, hjerteformet krymmel

Smelt chokoladen og sprøjt omkring 40 hjerter ud på bagepapir, der ligger på stift flytbart underlag. Stil dem koldt.
Hæld 4½ dl fløde i en skål, tilsæt sukkeret og pisk den tyk.
Læg en sukkerbrødsbund på dit kagefad og smør lidt flødeskum over. Fordel halvdelen af blåbærene ovenpå.
Læg marengsbunden på og dæk den med så meget chokolademousse, som du kan få plads til. Læg den anden sukkerbrødsbund ovenpå.
Blend den anden halvdel af blåbærrene med resten af fløden. Si massen over i en skål og kassér det, der bliver i sien.
Bland lidt af blåbærsaucen med resten af den piskede fløde. Tilsæt mere sauce til du er tilfreds med farven.
Tør fadet af rundt om kagen. Fordel det lilla flødeskum over kagen og pynt med hjertekrymmel og chokoladehjerter.

Tip: Læg denne kage sammen højst 1 time, før den skal spises, ellers kan marengsen blive sej.

Ps. Jeg kan desværre ikke huske hvilken bog denne kage er fra, da jeg lånte bogen på biblioteket og skrev denne opskrift ned. Jeg er ked af at jeg ikke kan give forfatteren credit for denne kage, for den er fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar