mandag den 6. juni 2011

Gavekage



Her i weekenden har jeg lavet kage til min søsters søde veninde Louise.. Hun er også lidt min søster.. Jeg har kendt hende hele mit liv og hun har været med os på ferier :)
Louise har nu verdens dejligeste datter og jeg holder rigtig meget af Louise og hendes lille familie..


Louise skrev i sidste uge og spurgte om jeg ville lave en kage til hendes Bedstefar som fyldte år i søndags og det ville jeg selvfølgelig.. Jeg har aldrig mødt hendes Bedstefar, og fik ikke nogle specielle ønsker, så jeg valgte at lave en meget enkel og neutral kage.. Den blev heldigvis en succes og Louise og hendes familie elskede den.. :)
Louises mor var med nede og hente kagen, og hun havde taget en paraply med, så kagen ikke kom til at svede i solen.. Det så ret sjovt ud da de gik hjemad :D

Kagen bestod af tre lyse sukkerbrødsbunde, et lag hindbærmousse og et lag tobleronecreme.. Kagen er overtrukket og pyntet med fondant og borten er lavet af royal icing.. Det var første gang jeg skulle prøve at lave bort, på den måde, så er ikke helt tilfreds, men øvelse gør vel mester ;)

5 kommentarer:

  1. Wauw! Man kan godt se, at du har fået en del mere øvelse siden den første gavekage (der nu også var sindssygt flot). Bort - er det kanten? Den er pæn.

    SvarSlet
  2. Tak søde..
    Ja det synes jeg også.. Den første gavekage jeg lavede var faktisk også min første fondantkage ever :)
    Ja det er kanten på kagenørdesprogisk :D

    SvarSlet
  3. Den var helt fantastisk lækker. Alberte og jeg spiste to stykker :)

    SvarSlet
  4. Det var godt.. Alberte er jo også min største kage-fan :D

    SvarSlet
  5. Jeg troede, at jeg var din største kage-fan! Nå ;)

    SvarSlet