søndag den 27. februar 2011

Søvnløs

Burhan G har lavet den mest fantastiske sang, som hedder "Søvnløs" Jeg elsker den rigtig meget.. Er især helt vild med den akustiske version, som du kan høre her.. Og du kan høre originalen, som også er længere her.. Jeg elsker når han nærmest skriger "HALLOOOO" Det er så fuld af smerte og sorg.. Men ellers er der mange andre (mere sørgelige) sange, som jeg også hører når jeg er ulykkelig.. Men lige for tiden elsker jeg den her..
SØSTER TINE: DU SKAL HØRE DEN, SELVOM JEG VED AT DU HADER DEN ALLEREDE! 

Selvom jeg ikke må høre triste sange om natten når jeg ikke kan sove, så kan jeg ikke lade være, for den minder mig jo så meget om mig selv.. Alle mine andre problemer bliver bestemt ikke nemmere, med et knust hjerte, der åbenbart aldrig har tænkt sig at hele.. Nu er der gået snart 14 måneder.. Det er frygteligt at være så magtesløs, og samtidig vide at han kan løse alle mine problemer..
Jeg længes sådan efter ham at det gør ondt helt ind i min mave, hvor savnet sidder som en stor rådden, ond klump fyldt med knive, der flår mit indre op.. Og jeg ved simpelthen ikke hvordan det nogensinde skal blive anderledes, så nu vil jeg bare høre lige præcis de sange jeg har lyst til, og så bare vente på at jeg engang falder i søvn.. Og som man siger "Love is the person you think about during the sad songs" Og jeg kunne ikke være mere enig!


Burhan G - Søvnløs

Det var kærlighed ved første blik
Jeg troede det shit bare var en kliche
Men da du kiggede på mig
Følte jeg vi sku’ være sammen for evigt


Men så let var det ik’
Jeg mener det vi havde sammen var unikt
Når vi gik ud af døren
Ud i natten så var det væk


Og vi besluttede
At vi sluttede
Ja vi sagde begge stop
Så jeg prøvede få det væk
Få det ud af min krop
Men mine tanker holder mig vågen nu


Og jeg ved det
Ja jeg ved det
Ja ved det jo godt
At vi lukkede det i
Men jeg må åbne det op
Åbne op før jeg går itu
Jeg hører mig selv sige.. Hallo

Gad vide om du kan høre mig nu?
Jeg tændte lys i mit vindue
Jeg tænker på om du kan se det?
Vandrer du mon også rundt alene?
Vil dit hjerte ej heller hele?
Kommer der nætter som vi stadig kan dele?
Jeg ligger søvnløs her til den dag du står her igen!


Som magneter
Blev vi draget mod hinanden
Så vi gik gennem ild og vand
Og kæmpede for kærligheden
Indtil den forsvandt


Ja vi besluttede
At vi sluttede
Ja vi sagde begge stop
Så jeg prøvede få det væk
Få det ud af min krop
Men mine tanker holder mig vågen nu


Og jeg ved det
Ja jeg ved det
Ja ved det jo godt
At vi lukkede det i
Men jeg må åbne det op
Åbne op før jeg går itu
Jeg hører mig selv sige.. Hallo.. HALLOOO

Gad vide om du kan høre mig nu?
Jeg tændte lys i mit vindue
Jeg tænker på om du kan se det?
Vandrer du mon også rundt alene?
Vil dit hjerte ej heller hele?
Kommer der nætter som vi stadig kan dele?
Jeg ligger søvnløs her til den dag du står her igen!


Jeg svæver rundt
Mellem tid og sted
Jeg svæver rundt nu

Mellem drøm og virkelighed
Jeg vil så gern’ vide
Om du ku’ hent’ mig ned
Er der mon en chance
For du ku’ ligge ved min side igen?

Jeg hører mig selv sige HALLO.. Hallo HALLO
Gad vide om du kan høre mig nu?
Jeg tændte lys i mit vindue
Jeg tænker på om du kan se det?

Vandrer du mon også rundt alene?
Vil dit hjerte ej heller hele?
Kommer der nætter som vi stadig kan dele?
Jeg ligger søvnløs her til den dag du står her igen..

3 kommentarer:

  1. Jeg lover at lytte til den engang, hvor Simon ikke sidder ved siden af. Det er så surt, at du ikke kan sove om natten. :(

    SvarSlet
  2. Ja det er noget skidt.. Men har fået noget stærkere medicin og er også begyndt at læse igen :)

    SvarSlet
  3. Det lyder godt! At du kan læse igen, altså. Det er altid godt at læse bøger om natten, synes jeg.

    SvarSlet