lørdag den 26. februar 2011

Heste, ponyer og sygdom

Hele mit liv har jeg elsket heste.. Da jeg var en lille pige, der gik i børnehave plagede jeg mine forældre om jeg ikke nok måtte starte til ridning, men jeg fik først lov da jeg startede i børnehaveklasse..
Jeg startede med at ride på Bobby, som var en rigtig stædig og tyk rideskolehest, men jeg skiftede hurtigt over på Fiji, som var min øjesten i flere år.. Efter det red jeg i et års tid på en dejlig pony, der hed Chablis.. Han var helt fantastisk, men hans ejer og min ridelærer flyttede desværre.. Så jeg fik en ny ridelærer, som lige havde købt en ny pony, som skulle rides til.. Og det fik jeg æren for, og vi kom til at elske hinanden så højt, at han ikke blev rideskolepony, men "min" pony.. Min ridelærer var så sød og venlig at jeg havde Blackie som var han min egen hest, uden jeg skulle betale noget.. Men efter et års tid flyttede den ridelærer også. og jeg fik valget enten at skulle købe ham eller undvære ham.. Så jeg måtte desværre undvære ham.. Jeg var utrolig ked af det, for han var noget specielt..
Men jeg måtte jo op på hesten igen, som man jo siger.. Så efter det begyndte jeg at ride på hest, i stedet for pony.. Jeg fik et års leje af valgfri hest i et år i konfirmationsgave af mine forældre.. Og det blev smukke sorte Rocky.. Så i halvandet år havde jeg ham, og det var fantastisk at have sin "egen" hest.. Han var desværre syg, og er nu også aflivet..
Jeg mistede interessen for heste og holdte omkring 4 års pause.. Men så begyndte jeg at arbejde i en stald og hundekennel, hvor jeg stod for at passe hestene.. Og der begyndte jeg at ride på Sophie, som gav mig livslysten tilbage efter en lang svær periode.. Jeg rider stadig på Sophie og passer hendes nu to år gamle hoppeføl Serafina, men desværre er jeg slet slet ikke ude ved dem så tit som jeg ville.. Dels fordi de står 12 km væk, men mest pga at jeg ikke har haft så meget overskud pga jeg har haft et meget meget skidt år.. Men nu er det et nyt år, og projekt "nu-gider-jeg-fandme-ikke-det-her-lorte-ynkelige-liv-længere" er sat i gang.. Dels fordi jeg vil blive gladere og leve mere normalt, men også fordi jeg drømmer om at købe en hest.. Og gerne her i 2011 :)
Nu vil jeg vise billeder af nogle af mine elskede hestebasser :)


Smukke Rocky og Mette 14 år gammel :)

Frække og dejlige Blackie (som blev født sort) og Mette 13 år gammel

Sophies Choice og Mette 19 år gammel.. Et helt fantastisk venskab <3

Sophies føl Serafina 1 dag gammel.. Hun blev født den 23 december 2008 og var den bedste julegave nogensinde <3

1 kommentar: