onsdag den 9. februar 2011

Pink sugar

Jeg elsker at lave kyskager i alle mulige farver, former og pynte dem med en masse forskellige ting.. Jeg har lige holdt tøsefødselsdag for mine bedste veninder, og der lavede jeg selvfølgelig lyserøde kyskager.. De smager skønt og så er de rigtig dekorative :) Opskriften er en jeg har fundet på nettet for flere år siden, da jeg skulle lave kyskager til min 20 års fødselsdag :) Her er min fantastiske opskrift:

100 g. æggehvide
200 g. sukker
1 tsk. vanillesukker (gerne lidt mere)
½ tsk. eddike
1 knivspids salt

Pisk æggehviden stiv i en skål, så du kan vende skålen på hovedet uden at æggehviden falder ud.
Kom sukker og vanillesukker i og pisk det til bliver til en meget sej masse.
Kom eddike og salt i og pisk lidt.
Sæt ovnen på 140 grader på normal luft og sæt en bordskåner på klem på toppen af ovnen, i ca. 20min. Evt længere tid, det kommer an på størrelsen af dine kys :)


 
I fuld gang med at lave kys :)

Smukke kys klar til at komme i ovnen..

Opsats til min 22års fødselsdag :)
Kyskager, cupcakes, vingummi, dronningemandler og pepermynte-pastiller :)

Kyskager til min 20års fødselsdag :)


2 kommentarer: