torsdag den 10. februar 2011

Books

Her de sidste uger har jeg fået købt lidt bøger på udsalg.. Jeg elsker bøger, især kogebøger, eller kagebøger må jeg nok indrømme :D

Min yndlingsbog er Tolkiens MESTERVÆRK Silmarillion, som virkelig viser hvor fantastisk en forfatter Tolkien var..
I Silmarillion er der et afsnit om Beren og Lúthien Tinuviel, som er en helt fantastisk historie.. Den dødelige Beren ser elverprinsessen Lúthien danse rundt i tusmørke i skoven.. Den aften gav han hende navnet Tinuviel, som betyder Tusmørke-jomfru.. De forelsker sig i hinanden og Lúthien bliver dødelig.. De gik mange farlige ting igennem sammen, bla kæmpede de mod Saurons læremester Morgoth, som Lúthien overvandt med sin skønhed og magi. Desværre dør Beren og Lúthien Tinuviels sjæl bristede af sorg.. Lúthien fik tilbuddet om et nyt liv og hun valgte et dødeligt liv sammen med Beren.. Efter det levede de to elskende sammen og fik de barnet Dior..
Det er en virkelig fantastisk historie, som jeg synes er den ultimative kærlighedshistorie, der findes :) Den er virkelig kort fortalt her, men jeg elsker den.. Deraf kommer navnet MetteTinuviel :)

Smukke Lúthien danser i tusmørket..
I dette indlæg ville jeg jo egentlig vise hvilke bøger jeg har købt for nylig, så det må hellere komme med også :)

Jeg har også købt "Ondskabens Hotel" af Stephen King,
men den kom ikke lige med på billedet

4 kommentarer:

  1. En FANTASTISK bog, som du helt sikkert skal smage noget fra :)

    SvarSlet
  2. Jeg tror også snart jeg skal læse den igen. Og jeg vil da også gerne smage noget fra den chokoladebog!

    SvarSlet