onsdag den 18. maj 2011

BPD

I dag har jeg været til terapi.. Det er ikke længere i Døstrup, men er flyttet ind til Hobro.. Heldigvis :) Det er egentlig ikke terapi, men "Et tilværelsespsykologisk Udviklingsforløb" som er et forløb to behandlere er ved at udvilkle i samarbejde med 3 psykologistuderende.. Det er første gang det bliver prøvet af, så der er mange ting, der kan laves om - men det er også rigtig godt og brugbart for mig :)
"Min" studerende hedder Pernille, og hun mangler bare at skrive speciale og så er hun psykolog, så vidt jeg har forstået.. :) Hun er rigtig rigtig sød, forstående og ikke mindst kompetent..
I dag havde jeg det ikke ret godt, så udover at klare dagens emner, brugte vi lang tid på at snakke om alle de tanker mit hoved var ved at koge over af.. Jeg græd og hylede, men nu er mit hoved meget lettere og jeg ser tingene lidt lysere..

Hun spurgte også om hun næste gang, måtte interviewe mig til sit speciale.. Hun skal skrive om diagnoser; om hvordan man selv og omverdenen reagerer på de forskellige.. Tror jeg nok :) Men det ved jeg nok mere om på mandag..
Men jeg er glad for at jeg kan give hende lidt igen, fordi hun har hjulpet mig meget :)


Vil lige vise et billede af mine nye piller.. Det er de samme som jeg altid får, men bare i nyt og underligt udseende ;)

6 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig godt hvis hun kan hjælpe dig lidt. Hun lyder sød. Dine piller er for sindssyge! De er faktisk ret flotte. Heh.

    SvarSlet
  2. Er rigtig glad dine vegne at du har fået en god psykolog(studerende). Det er bare så vigtigt at man har gode behandlere.
    Jeg skal selv starte ved en ny terapeut i morgen og jeg er rimelig nervøs. Det er jo så vigtigt at det 'klikker' med sin terapeut.
    Må jeg spørge hvad for en diagnose du har?

    SvarSlet
  3. Hej, super fin blog har ;)Dejligt med en "real" blog, en blog som beskriver livet ikke altid er en dans på roser..
    kig evt forbi min hvis du får lyst på linebiine.blogspot.com ;)
    //Linebiine

    SvarSlet
  4. Tine: Ja hun er også sød.. Og det er faktisk dejligt at hun er så ung (25år)for hun forstår mange ting :)
    Ja de er nemlig fascinerende, så dem blev jeg da nødt til at dele.. :D

    SvarSlet
  5. Súnadóttir: Ja det er nemlig helt utroligt vigtigt, jeg har også haft nogle som jeg ikke rigtig kunne med, som bare virkede ligeglade.. Forløbet stopper desværre om to gange :(
    Og så står jeg på venteliste til noget andet behandling og udsigterne er lange..
    Hvor skal du starte, er det på Færøerne? :)

    Jamen jeg har nogle forskellige personlighedsforstyrrelser: Dependent, Ængstelig, Emotionel (både impulsiv og borderline type)
    Og så har jeg angst, depression og en mild grad spiseforstyrrelse.. Men det er Borderline, der som sådan er hovedproblemet.. Eller det er det hele til sammen..
    Hvad med dig? :)

    SvarSlet
  6. Hej..
    Nåh, jeg er ked af at høre at du ikke skal fortsætte når det nu fungerer for dig...
    Jeg har lige fået at vide at jeg nok har borderline (er ved at blive udredt), så vi har nok nogle af de samme problemer...
    Jeg skal starte i en behandling der hedder DAT (dialektisk adfærds terapi). Har du hørt om den? Den er for folk med borderline problemer, og efter sigende hjælper det rigtig godt.
    Ja det er på Færøerne at jeg er startet, skal 2. gang i dag, så jeg er meget spændt på at høre hvad hun har at sige :) Jeg har skrevet en skema over hvordan jeg har haft det hele ugen...
    Jeg håber ikke at ventetiden på den nye behandling bliver for lang...

    SvarSlet