mandag den 11. april 2011

Spring blues

Nogen gange synes jeg at det hele er så indviklet.. Jeg er så dårlig til det med at bevare mine venskaber, fordi min sygdom hele tiden ødelægger det for mig..
Jeg har gang på gang på gang haft aftaler, som jeg har aflyst.. Og jeg ved tit når jeg laver aftalen at jeg bliver nødt til at aflyse.. Jeg er frustreret og ked af at jeg sårer dem som holder af mig..
Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. For er magtesløs overfor min sygdom.. Jeg kan ikke stille noget op overfor den magt den har over min krop.. Og det er svært for mange at forstå..
Jeg ville ønske at jeg havde kræft i hjernen, hjertet og lungerne.. Så ville folk forstå mig og støtte mig.. De ville sende mig blomster og balloner og besøge mig på syghuset.. Men hvor mange kom dengang jeg var indlagt? Tjaa.. Ikke mange..
Men folk forstår ikke at min sygdom til tider er ligeså livstruende, hvis ikke mere.. For folk er bange for noget de ikke kan se eller forstå.. Jeg hader det og nogen gange har jeg bare lyst til at skrige "JEG HAR DET SKIDE DÅRLIGT, OG I ØVRIGT TAK FORDI DU ALDRIG HAR SPURGT TIL, HVORDAN JEG HAR DET!"
Så jeg har lært at tage masken på, når jeg er ude.. Jeg glemmer bare desværre at tage den af, når jeg er sammen med folk jeg virkelig stoler på, så det hele ramler sammen når jeg er alene..

Det er nok også noget af grunden til at jeg har valgt at dele ud af nogle af mine tanker i fuld offentlighed, for at dem omkring mig måske kan få lidt mere forståelse.. Jeg synes det er meget meget svært at udgive et indlæg som dette, og der er også indlæg, som aldrig kommer ud.. Men folk vælger jo selv at gå ind og læse det..
Nogen gange viser jeg billeder af mine nye sko eller smykker, men hvem fanden gider se det? Jeg er jo ikke nogen inspirationskilde for nogen som helst, men jeg kan godt li at lægge billeder ind og skrive om dem.. Mest for min egen skyld, for så har jeg lidt styr over hvad jeg har lavet hvornår..

Weekenden har ikke været ret go.. Jeg har været angst, despressiv, selvdestruktiv osv.. Mine guldklumper er begge kommet til skade i weekenden, (mere om det en anden gang) Jeg måtte også aflyse en aftale med en dyrbar veninde og det gjorde mig meget meget ked af det.. Jeg var tynget ned af skyld og skam, og måtte sove hjemme ved mine forældre..
Og i dag, søndag, var heller ikke noget at råbe hurra for.. Jeg var træt og mut.. Silke har smerter og er stille og træt.. Så jeg er bekymret for hende, men jeg ved at det ikke er noget alvorligt, men det er ikke sjovt alligevel :(
AaB spillede imod Horsens.. En kamp, som vi bare SKULLE vinde, og det gjorde vi selvfølgelig ikke.. Så jeg har ondt i mit glødende rød-hvide hjerte, for min klub hører ikke hjemme i den næst-bedste liga..
I hele weekenden har N også spøgt meget.. Min hjerte og mit hjerte kører på højtryk og kan ikke finde ud af hvilke følelser jeg skal have.. Den forvirring gør mig træt og ør i hovedet.. Og i morgen skal jeg kraftedme til tandlæge!! Det kører bare for Mette B!!


4 kommentarer:

  1. Sikke en lorteweekend du har haft. Men om en uge ses vi! Og så skal du ikke have maske på, men bare være helt dig selv. Det glæder jeg mig til!

    SvarSlet
  2. Hej Mette. Uh, jeg føler lidt jeg snager når jeg læser din blog ind i mellem. (Tine linker til den på sin blog, og jeg er nysgerrig :)Men jeg vil bare sige at jeg synes det er sejt af dig at være så åben om din sygdom. Jeg ved meget lidt om den, så for mit vedkommende er du med din blog med til at gøre den mindre mystisk og tabu-agtigt.
    Bedste tanker, Lærke (Tines veninde)

    SvarSlet
  3. Jeg synes, ligesom Lærke, at det er dejligt, at du er så åben om din sygdom - selvom jeg også føler, jeg snager. Jeg håber, bloggen på en eller anden måde hjælper dig - om det er billeder af sko, kager, eller indlæg om svære tider, så er det hele inspirerende.

    SvarSlet
  4. Lærke og Ida.. I skal ikke føle at i snager.. Overhovedet.. Jeg er glad for at der er nogle der læser den.. Det er jo meningen..
    Og tak for jeres søde ord, det betyder rigtig meget for mig, så bliv endelig ved med at snage :)

    SvarSlet