lørdag den 23. april 2011

Cafe Glyptoteket

Min eneste ønske om hvad vi skulle lave i København var at komme ind i Glyptoteket og smage Mette Blomsterbergs lækkerier.. Og sød som min familie er, så skal vi selvfølgelig det.. Så min bor betalte 75 kr i indgangsbillet, bare for at vi kunne komme ind på cafeen.. Tusind tak!
Vi stod i kø i en halv time, bare for at komme op i cafeen, så mine forventninger var virkelig høje og jeg var meget spændt! Her kommer min mening om de forskellige kager og desserter :)


Min mor fik en hindbærlagkage.. Jeg kan desværre ikke huske navnet.. Lyse bunde med hindbærskum.. Toppet med flødeskum + hindbær og hvis chokolade.. Den smagte ikke af noget speciel.. Meget almindelig.. Klart den kedeligste dessert..

Min søster bestilte en chokoladekage med trøffelcreme overtrukket med marcioan og drysset med kakao.. Rigtig lækker kage, men jeg havde helt klart forventet noget mere.. Min søster sagde at cremen var rigtig go, men at bundene smagte ligesom Amo-bland-selv-kage.. Det er jeg nu ikke enig i, men den var ikke noget specielt..


"Dessert glas" Super lækker dessert! Bunden var en slags syltede bær med chokoladekage-ting i midten.. Så var der en lækker omgang chokolademousse og øverst en lækker bærgele.. Toppet med jordbær og chokolade med frysetørrede hindbær of pistacienødder..  Jeg fik denne her og den var klart den bedste!! :)  





 Jeg fik lov til at få en cake-to-go af min søde mor.. Jeg valgte en Hindbær Sarah Bernardt.. Super lækker lille kage.. Mazarinbund med noget hindbær ovenpå, så en omgang chokolademousse/ganache af en slags, overtrukket med lækker mørk chokolade, toppet med frysetørrede hindbær :)

(Og jeg ved godt at det er blevet grimt med de sidste to billeder, men magter ikke at lave det om, for billedernes placering driller mig tit)



2 kommentarer:

  1. Ærgeligt, de første ikke helt levede op til forventningerne - men flotte er de! Jeg skal bestemt prøve en af hendes opskrifter en dag - synes bare altid det kræver diverse redskaber og en del kemi-snilde med "først i varmt, så i koldt"-eller omvendt :)

    SvarSlet
  2. Jeg har to af hendes kogebøger, og jeg har efterhånden prøvet mange af hendes opskrifter og det virker sværere end det er.. Nogen gange skal man lige trække vejret og læse opskriften igen og så kan man som regel finde ud af det ;)

    Men ellers er der i hendes kogebøger, også nogle meget lettere opskrifter, hvor man ikke behøver kemi-snilde :) Men synes bare du skal give it a try! :)

    SvarSlet