lørdag den 15. januar 2011

Sne, regn, is og døde rotter!

I dag har jeg faktisk ikke lavet så meget.. Dagens optur var min (våde) gåtur med min hund Silke.. Vi gik en tur til fjorden, hvor vi ikke har været længe pga alt den sindssyge is, der har været over alt, men i dag var der tøvejr, så vi tog chancen..
Det gik også fint derud af.. Silke drønede rundt op og ned af bakkerne som hun plejer.. Hun er en blanding af en Dansk-Svensk gårdhund og Siberian Husky, så hun elsker at løbe, løbe og løbe :)
På et tidspunkt skulle vi ned af en lille stejl trappe på en skrænt.. Det var jo bare dømt til at gå galt, og det gjorde det SELVFØLGELIG også.. Jeg faldt efter fire trin og kurede på numsen de sidste tyve :( Jeg blev plaskvåd bagpå og slog mit håndled, men jeg blev jo nødt til bare at gå hjemad, selvom jeg var meget kold!
Når Silke og jeg går tur løber hun som regel løst og snuser til alt det hun vil.. I dag løb hun så i forvejen og da jeg indhentede hende, kunne jeg se at hun lå på stranden og rullede sig i noget.. Og så vidste jeg at vi skulle en tur hjem i bad ;)
Silke elsker (som så mange andre hunde) at rulle sig i døde dyr, lort og andre velduftende ting, og denne gang havde hun fundet en lækker død rotte!
Og Silke hader at være i bad.. Hun synes jeg er verdens værste hundemor når jeg tvinger hende til det.. Hun forstår ikke at vi ikke kan putte i nat, hvis hun lugter af døde dyr!


Stakkels lille Silke!

1 kommentar:

  1. Haha, det var ligesom dengang vi var i skoven med hende! :) Det var synd du faldt. :(

    SvarSlet